L'empresa Reskyt innova el sector de la comunicació municipal
Ha creat una plataforma de gestió ràpida i eficient per tal que ajuntaments tinguin una via directa amb els ciutadans
És per això que, malgrat que la comunicació mai hagi sigut tan fàcil, ara és important, clau, saber envoltar-se d’aquells que saben quina és la millor solució per a nosaltres.
I aquí és on entra l’empresa del Pla d’Urgell Reskyt, que ofereix la seva expertesa en múltiples àmbits de la comunicació, des de la comercial a la governamental. I aquí és on els ajuntaments han de saber deixar-se aconsellar per aquells que porten la comunicació i la tècnica digital a la sang. I llavors en surten aplicacions web i mòbils com les que presentem avui, destinades a la gestió comunicativa dels ajuntaments. Os de Balaguer, Agramunt, Torregrossa, Arbeca, Corbins, Bellvís, l’Arboç o la navarresa Cabanillas, entre molts altres, ja formen part dels ajuntaments que han canviat el seu ecosistema web a un ecosistema basat en una aplicació i que mostra els mateixos continguts tant en una web com en una aplicació mòbil, perquè és el que portem cada moment a la nostra butxaca. Una gestió senzilla permet una comunicació directa en ambdues direccions, de l’ajuntament als veïns mitjançant notificacions i dels veïns a l’ajuntament per a denunciar o aportar valor a la seva gestió. Amb dos clics els ajuntaments poden publicar els seus actes i activitats o oferir espais de trobada als turistes, com rutes i plans de restauració.
La comunicació ha canviat perquè els usuaris hem canviat, i les aplicacions per a mòbil i els espais multidispositiu són la clau d’aquest moviment.
L'Ajuntament d'Òs de Balaguer és un dels consistoris que utilitza la plataforma
Ho parlem amb Pilar Marquina, 1a tinent alcalde del municipi:
Com arribeu a tenir una aplicació mòbil a Òs de Balaguer? Volíem tenir una eina que permetés la comunicació directa i bidireccional entre ajuntament i veïns, i això ens ho va oferir Reskyt sense cap problema.
Teniu web i aplicació. És lo bo, perquè és el mateix sistema. Els usuaris hi poden trobar el mateix contingut tant amb aplicació com via ordinador: restaurants, activitats, festes, sortides, horaris del metge, i tot el que pugui oferir el poble.
I a la inversa? També. Els veïns i veïnes poden utilitzar l’aplicació per enviar-nos coses a l’ajuntament: algun vehicle mal aparcat i que impedeix la mobilitat o un despreniment en una façana. Un grapat de coses que la gent ens ha anat enviant de forma regular. Com que portem el telèfon sempre a sobre és fàcil. Ens arriba i podem actuar de forma eficient.
Ha canviat la forma de comunicar-se? Sí. És molt més ràpid, hi ha més comunicació, tot és molt més fàcil. I la gent, en general, ens ho agraeix.
Teniu la possibilitat d’enviar notificacions. Sí, i ho fem amb facilitat, i li arriba a tothom.
I a nivell de plens? Aquest serà el nostre proper repte, obrir els plens a la ciutadania. Hi comencem a treballar.