L’Oficina d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla d’Urgell (OCIC) tanca el 2016 amb 2.479 expedients

Aquesta xifra suposa un increment d’un 35% de casos totals respecte 2015

24/01/2017
POLÍTICA
Mollerussa

Del total de casos de l’any 2016, una xifra de 2.479, 1.523 corresponen a consultes que han estat resoltes. Els expedients tancats ascendeixen a 490, entre els quals hi ha 42 queixes, 26 denúncies i 422 reclamacions.

La meitat de les reclamacions són de l’àmbit de les telecomunicacions. El 40% responen a problemàtiques de subministraments, sovint relacionades amb situacions de pobresa energètica. És per això que l’OCIC treballa en coordinació amb l’Àrea d’atenció a les persones.

En referencia a les mediacions, n’hi ha hagut un total de 464, 328 de les quals s’han resolt. S’han comptabilitat també 2 casos que han optat pel sistema d’arbitratge, que s’ha iniciat el 2016 i en el qual estan adherides principalment les empreses de telecomunicacions.

L’Oficina d’Atenció i Informació al Consumidor del Pla d’Urgell funciona a la seu del Consell Comarcal del Pla d’Urgell des de l’any 2006. El servei registra actualment una mitjana d’atenció de 25 consultes i 2 reclamacions diàries. I, pel que fa al nombre d’expedients tancats, destaquen els mesos de maig i juny amb 166 i 174 casos respectivament, i, sobretot, hi ha pics al novembre i desembre, amb 261 i 365.

En acudir a l’Oficina, fer una consulta és el primer dels passos a seguir. Si es resol, el cas ja queda tancat. En cas que no, l’OCIC acompanya l’usuari i l’assessora en els altres tràmits que puguin requerir-se per solventar la causa.

Infolleida