La pandèmia fa augmentar un 70% els expedients de consum al transport aeri

15/12/2020

Consultes recurrents han estat també les de pobresa energètica i telecomunicacions

L’Oficina del Consumidor del Pla d’Urgell ha rebut un total de 2.000 consultes aquest any. D’aquest nombre, s’han tramitat 373 expedients relacionats amb el transport aeri, una xifra que suposa l’augment del 70% respecte al 2019. La pandèmia ha fet que moltes persones haguessin d’anul·lar els viatges que tenien programats, i s’han  trobat que la companyia no els volia retornar el preu dels bitllets. Tot i això, des de l’Oficina destaquen en quines condicions es pot demanar un reemborsament.

Les restriccions imposades arran de la crisi sanitària, també han fet que augmentessin les compres en línia i en conseqüència les reclamacions per casos d’estafes.

Dues de les consultes també recurrents cada any han estat les de pobresa energètica i les de telecomunicacions, sobretot en casos de baixes i altes o bé de penalitzacions que les companyies volen cobrar als seus clients. Aquest any, l’Oficina del Consumidor també admet que la resolució dels expedients s’ha alentit.

 

 

Ariadna Guiu Vila