L'empresa Reskyt innova el sector de la comunicació municipal

04/06/2022

Ha creat una plataforma de gestió ràpida i eficient per tal que ajuntaments tinguin una via directa amb els ciutadans

La comunicació entre govern i ciutadania no havia sigut mai tan fàcil com ara. El que cal però és saber destriar entre la multitud d’eines i la feina que ens pot portar la seva administració. Per exemple, un ajuntament voldria poder-se comunicar amb els seus veïns a través de WhatsApp, però després veure que WhatsApp no és la millor eina de gestió entre grans grups o que, legalment, no és tan fàcil ni senzill com semblava.

És per això que, malgrat que la comunicació mai hagi sigut tan fàcil, ara és important, clau, saber envoltar-se d’aquells que saben quina és la millor solució per a nosaltres.

I aquí és on entra l’empresa del Pla d’Urgell Reskyt, que ofereix la seva expertesa en múltiples àmbits de la comunicació, des de la comercial a la governamental. I aquí és on els ajuntaments han de saber deixar-se aconsellar per aquells que porten la comunicació i la tècnica digital a la sang. I llavors en surten aplicacions web i mòbils com les que presentem avui, destinades a la gestió comunicativa dels ajuntaments. Os de Balaguer, Agramunt, Torregrossa, Arbeca, Corbins, Bellvís, l’Arboç o la navarresa Cabanillas, entre molts altres, ja formen part dels ajuntaments que han canviat el seu ecosistema web a un ecosistema basat en una aplicació i que mostra els mateixos continguts tant en una web com en una aplicació mòbil, perquè és el que portem cada moment a la nostra butxaca. Una gestió senzilla permet una comunicació directa en ambdues direccions, de l’ajuntament als veïns mitjançant notificacions i dels veïns a l’ajuntament per a denunciar o aportar valor a la seva gestió. Amb dos clics els ajuntaments poden publicar els seus actes i activitats o oferir espais de trobada als turistes, com rutes i plans de restauració.

La comunicació ha canviat perquè els usuaris hem canviat, i les aplicacions per a mòbil i els espais multidispositiu són la clau d’aquest moviment.

L'Ajuntament d'Òs de Balaguer és un dels consistoris que utilitza la plataforma

Ho parlem amb Pilar Marquina, 1a tinent alcalde del municipi:

Com arribeu a tenir una aplicació mòbil a Òs de Balaguer? Volíem tenir una eina que permetés la comunicació directa i bidireccional entre ajuntament i veïns, i això ens ho va oferir Reskyt sense cap problema. 

Teniu web i aplicació. És lo bo, perquè és el mateix sistema. Els usuaris hi poden trobar el mateix contingut tant amb aplicació com via ordinador: restaurants, activitats, festes, sortides, horaris del metge, i tot el que pugui oferir el poble.

I a la inversa? També. Els veïns i veïnes poden utilitzar l’aplicació per enviar-nos coses a l’ajuntament: algun vehicle mal aparcat i que impedeix la mobilitat o un despreniment en una façana. Un grapat de coses que la gent ens ha anat enviant de forma regular. Com que portem el telèfon sempre a sobre és fàcil. Ens arriba i podem actuar de forma eficient. 

Ha canviat la forma de comunicar-se? Sí. És molt més ràpid, hi ha més comunicació, tot és molt més fàcil. I la gent, en general, ens ho agraeix. 

Teniu la possibilitat d’enviar notificacions. Sí, i ho fem amb facilitat, i li arriba a tothom. 

I a nivell de plens? Aquest serà el nostre proper repte, obrir els plens a la ciutadania. Hi comencem a treballar.

JOAN TEIXIDÓ i RICARD GÓMEZ PUIG